سرانجام فاز اول پروژه سامان دهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق تاکستان

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان قزوین از خاتمه فاز اول پروژه سامان دهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق در شهرستان تاکستان هم زمان با ایام دهه فجر اطلاع داد.

سرانجام فاز اول پروژه سامان دهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق تاکستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: زیارتگاه هفت صندوق واقع در 35 کیلومتری غرب تاکستان از بناهای ارزشمند تاریخی، مذهبی مربوط به دوره قاجار است که به دلیل قدمت تاریخی و ضرورت حفاظت از این اثر ارزشمند سامان دهی و مرمت آن در دستور کار مرمتگران این اداره کل نهاده شد.

نورانی با اشاره به اقدام های مرمتی اجرا شده در این پروژه اظهار کرد: در این پروژه اقدام هایی چون اجرای کف فرش آجری، دوخت و دوز ترک های دیوار جبهه غربی، کف سازی و کانال کشی پیشخوان ورودی، کانال کشی داخل بقعه و رطوبت زدایی، مرمت نمای قدیمی آجری، دانه گذاری دیوار گنبد و بند کشی مجدد با هزینه ای در حدود 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل اجرا شده است.

زیارتگاه هفت صندوق بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار در 35 کیلومتری غرب تاکستان واقع شده و در سال 1379 با شماره 3022 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68934

به "سرانجام فاز اول پروژه سامان دهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق تاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام فاز اول پروژه سامان دهی و مرمت زیارتگاه هفت صندوق تاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید