هیوندای سوناتا مدل 2020 معرفی گردید

به گزارش مجله سرگرمی، امروز شرکت هیوندای در خلال نمایشگاه خودرو در شهر ژنو، نسل جدید هیوندای سوناتا 2020 را معرفی کرد. اولین چیزی که مشاهده می گردد، طراحی تغییر نموده نسل جدید این خودرو نسبت به نسل قبلی است و این تغییر طراحی نه تنها در بیرون خودرو بلکه در درون خودرو هم روی داده است. این خودرو نسل هشتم از سوناتا به حساب می آید و زبان طراحی جدید خودرو هم Sensuous Sportiness نام دارد.

هیوندای سوناتا مدل 2020 معرفی گردید

به طور کلی می توانیم بگوییم طراحی این خودرو شباهت زیادی به کانپست Le Fil Rouge دارد که شرکت هیوندای دقیقا یک سال پیش و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته بود. خط کرومی کشیده شده از دور پنجره ها تا روی بدنه و سپس منتهی شدن آن به چراغ هایی جلویی و مخصوصا نوار مخصوص چراغ روشنایی در روز، زیبایی و جسارت در طراحی این خودرو را نشان می دهد.

دماغه این خودرو به سمت پایین بوده و بیش از اینکه شبیه به یک سدان چهار درب خانوادگی باشد، شبیه به یک خودروی اسپرت است. هیوندای فعلا اطلاعاتی درباره طراحی جدید سوناتا منتشر ننموده اما می دانیم که این خودروی سدان، از نظر ارتفاع نسبت به نسل قبلی، 30 میلی متر کوتاه تر شده است. همچنین پهنای خودرو 25 میلی متر و طول خودرو، 45 میلی متر بیشتر شده اند. فاصله دو محور هم 35 میلی متر بیشتر شده که ممکن است خیلی نباشد اما در نهایت باعث شده تا کابین خودرو، کمی جادارتر از نسل قبلی باشد.

صحبت از طراحی داخلی شد و باید دوباره اشاره کنیم که طراحی داخلی این خودرو هم تغییر نموده و با ظاهری جدید تر روبرو هستیم. هیوندای می گوید در اتاق جدید سوناتا، از هواپیماهای جاسوسی الهام گرفته و بخش سرگرمی کابین را طراحی نموده است. استفاده از ظاهر کرومی و نورپردازی خاص همراه با جایگاه های چرم و راحت این خودرو، تجربه بسیاری خوبی را برای سرنشینان فراهم می نماید.

جالب اینجاست که هیوندای اعلام نموده علاقه ای به نمایشگرهای بزرگ ندارد چرا که فکر می نماید کار کردن با آن سخت تر بوده و در مجموع بیش از هرچیزی، عامل حواس پرتی است. استفاده از تکنولوژی تعویض دنده برقی، باعث شده تا کنترل دنده در هیوندای سوناتا جای کمتری در کابین بگیرد و از این رو فضای بیشتری در کابین آزاده شده است. یک ویژگی جالب دیگر که هیوندای سوناتا 2020 خواهد داشت، این است که کاربران می توانند به یاری گوشی هوشمند خود، قفل خودرو را باز نموده و خودرو را روشن نمایند. برای این کار، کاربران باید اپلیکیشن مخصوص را دانلود نمایند و این اپلیکیشن با استفاده NFC، می تواند درب خودرو را باز نموده و هیوندای سوناتا جدید را، روشن کند.

هیوندای هنوز هیچ صحبتی درباره مشخصات فنی سوناتا 2020 به میان نیاورده و حتی نمی دانیم که آیا این خودرو نسخه هیبریدی یا حتی برقی خواهد داشت یا خیر. بنابراین فعلا نمی توانیم این خودرو را به صورت کامل با رقبای آن مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد، مقایسه کنیم. هیوندای همچنین اعلام نموده که سوناتا 2020 به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو نیویورک که ماه آینده برگزار می گردد، به صورت کامل معرفی خواهد شد و اطلاعات تکیمیلی این خودرو هم در آن موقع منتشر می گردد. شما درباره نسل جدید هیوندای سوناتا چه فکر می کنید؟

منبع: CNET

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14839

به "هیوندای سوناتا مدل 2020 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای سوناتا مدل 2020 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید