رییس سازمان بنادر و دریا نوردی: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمام بخش ها استقبال می کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، رییس سازمان بنادر و دریا نوردی معتقد است سازمان بنارد با وجود تمام کاستی ها توانسته خود را به عنوان یک سازمان دولتی که ارتباط قوی با بخش خصوصی دارد، مطرح کند و این سازمان از حضور سرمایه گذاران در تمام بخش ها استقبال می نماید.

رییس سازمان بنادر و دریا نوردی: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمام بخش ها استقبال می کنیم

به گزارش خبرنگاران، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل با بیان این مطلب گفت: ما در سازمان بنادر مدعی این نیستیم که تمامی کارها بدون نقض انجام می گردد اما در عین حال کوشش کردیم که اعتماد بخش خصوصی را جلب نموده و با نهایی کردن قراردادهای مختلف حضور آنها در بنادر کشور را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر کوشش می نماید برای رونق اقتصادی فرصت های جدید سرمایه گذاری به وجود آورد شرح داد یکی از اصلی ترین حوزه های مدنظر ما گسترش نفوذ پایانه های بومی است گفت: این پایانه ها ازنظر تجهیزات و نیروی انسانی زیاد هستند اما درآمدشان پایین است ما کوشش نموده ایم که با تجمیع قراردادها و اصلاح امور مالی سطح اشتغال آنها را حفظ نموده و در عین حال میزان درآمدشان را افزایش دهیم.

رییس سازمان بنادر و دریا نوردی با اشاره به این که اولویت سازمان بنادر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در امور روبنایی و تجهیزاتی است اظهارکرد: درعین حال ما درصورتی که استقبال کافی از سوی این بخش وجود نداشته باشد خودمان برای پیشبرد امور اقدامات لازم را انجام می دهیم مانند اتفاقی که در بندر چابهار افتاد و سازمان بنادر تجهیزات لازم برای شروع بکار این بندر را تامین کرد. ما آماده ایم در هرجایی که بخش خصوصی استقبال لازم را انجام دهد فضای کافی را دراختیارشان قراردهیم.

راستاد با اشاره به ظرفیت موجود در حمل نقل دریایی برای انتقال بارهای داخل کشور اعلام کرد ما کوشش می کنیم با انجام مذاکراتی هزینه سوخت جابجایی این کالاها را برای خطوت کشتی رانی کاهش دهیم در کنار آن یکی ازمشکلات مهم بنادر ایران در طول سال های گذشته بحث روسوب کالاها بوده است بعضی از این کالاها حتی از نظر سنی به انقضا رسیده اند و برای ظرفیت های موجود در بنادر مشکلاتی را ایجاد نموده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری که معاون اول رییس جمهوری انجام دادند کوشش شده بخشی از این کالاها از بنادر خارج شوند و به دنبال آن فضای جدید برای سرمایه گذاری و فعالیت به وجود آید.

رییس سازمان بنادر و دریا نوردی از برنامه ریزی برای ساخت یک پایانه مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی اطلاع داد وگفت این پایانه که مراحل پایانی امضای تفاهم نامه خود را پشت سر می گذارد با هزینه 5 هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد و به ما یاری می نماید که در بندر رجایی جابجای کالاهای معدنی را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهیم.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8636

به "رییس سازمان بنادر و دریا نوردی: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمام بخش ها استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان بنادر و دریا نوردی: از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تمام بخش ها استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید