دبیرخانه روز رشت تشکیل می گردد، پیش بینی 33 برنامه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ظهر شنبه نشست خبری برگزاری مراسم روز رشت در ساختمان تاریخی شهرداری رشت (ساختمان ساعت) در تالار گفتگوی شهر برگزار گردید.

دبیرخانه روز رشت تشکیل می گردد، پیش بینی 33 برنامه

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در این نشست با اشاره به برخی از برنامه های پیش بینی شده برای روز رشت، اضافه کرد: در جهان و در سطح ملی، استانهای مختلف روزی را به نام شهر خود معرفی می نمایند در گیلان نیز از سال 92 هر ساله روز 12 دی ماه به عنوان روز رشت انتخاب شده است.

علیرضا حسنی در ادامه با بیان اینکه نامگذاری روز رشت با هدف معرفی هویت رشت به تمام ایران است، گفت: در امسال جلساتی زیادی برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه های روز رشت برگزار شده است.

حسنی با اشاره به پیش بینی 33 برنامه برای روز رشت، اظهارکرد: تقارن مراسم روز رشت امسال با چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی سبب شده تا دست اندرکان این مراسم برنامه ای با عنوان 12دی در چله انقلاب پیش بینی نموده و اجرا نمایند.

تور رشت گردی همزمان با 12 دی ماه روز رشت برگزار می گردد

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت اظهارکرد: برنامه های روز رشت از امروز و همزمان با سالگرد حماسه حضور گیلانیان به ویژه مردم رشت در 8 دی ماه سال 88 شروع شد.

محمدحسن عاقل منش در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس با عنوان بصیرت در گالری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت و عکس و اسناد گیلان در نگارخانه مارلیک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، اضافه کرد: این نمایشگاه ها از 8 الی 14 دی ماه پذیرای بازدید علاقه مندان هستند.

وی پخش کلیپ روز رشت قبل از اکران فیلم در سینماهای رشت، اجرای تئاتر خیابانی در روزهای 11 و 12 دی ماه در پیاده راه فرهنگی بخش دیگری از برنامه های پیش بینی شده برای روز رشت مطرح کرد.

عاقل منش همچنین در ادامه از تور رشت گردی در 12 دی ماه اطلاع داد و گفت: کوشش شده در این برنامه علاقمندان از مراکز تاریخی شهر رشت دیدن نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نواخته شدن زنگ روز رشت در مدرسه کوثر، تجدید بیعت، غباروبی و گلباران گلزار شهدای رشت و غبارروبی و گل افشانی و همچنین ادای احترام به مزار میرزا کوچک جنگلی و دیدار با خانواده معظم شهدا را بخش دیگری از برنامه های این روز مطرح کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به صنایع دستی فراموش شده، ادامه داد: بازارچه هنر و صنایع فراموش شده نظیر صندوق سازی، مسگری و چرم سازی در پیاده راه فرهنگی افتتاح می گردد.

عاقل منش با اشاره به تشکیل دبیرخانه روز رشت در شهرداری این شهر، اظهارکرد: راه اندازی و تشکیل این دبیرخانه به برنامه ریزی و اجرای بهتر روز رشت در سال آینده یاری می نماید.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9264

به "دبیرخانه روز رشت تشکیل می گردد، پیش بینی 33 برنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرخانه روز رشت تشکیل می گردد، پیش بینی 33 برنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید