بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد محسن گلدانی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در راستای معرفی آداب و رسوم و غذاهای سنتی خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند جشنواره سفره بنفش بیرجندی ها برپا می گردد.

بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می گردد

دبیر جشنواره سفره بنقش بیرجندی ها بیان نمود: در تیرماه امسال نیز در تهران در سالن آبگینه سفره بنقش بیرجندی ها با هدف معرفی غذای سنتی قروت بیرجندی برپا شد که مورد استقبال بسیاری از هم وطنان نهاده شد.

گلدانی با اشاره به اینکه غذای سنتی قروت جزء نادرترین غذاهای بنقش رنگ در جهان است، ادامه داد: این استقبال باعث شد که برای معرفی بیشتر این غذای سنتی در شهرستان بیرجند نیز دومین سفره بنقش را برپا کنیم.

وی اضافه کرد: البته این جشنواره منحصر به معرفی این غذای سنتی نخواهد شد و کوشش می کنیم سایر غذاهای سنتی خراسان جنوبی، موسیقی این منطقه و آداب و رسوم مردم دیار خاوران نیز معرفی گردد و مهمانان کشوری نیز به این برنامه دعوت خواهند شد.

عضو انجمن بیرجندی های مقیم تهران با اشاره به اینکه این مراسم چهارم آذرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) در محل نمایشگاه بین المللی جدید بیرجند برگزار می گردد، گفت: کوشش ما بر این است که غذای سنتی قروت در فهرست غذاهای رستوران های کشور جا گیرد.

گلدانی اظهار کرد: برای برپایی این سفره بنقش در شهرستان هایی چون مشهد و زاهدان که بیرجندی های زیادی آنجا مقیم هستند نیز برنامه ریزی می کنیم.

وی بیان نمود: رو نمایی از تمبر مراسم، رونمایی از بزرگترین تقار دنیا(وسیله سابیدن کشک محلی) و پذیرایی با دمنوش های محلی خراسان جنوبی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی گردیده برای این مراسم است.

دبیر جشنواره سفره بنقش بیرجندی ها ادامه داد: همچنین برای برپایی این جشنواره 14 کمیته از جمله کمیته ثبت نام، انتظامات، امور مالی، آشپزی، نظارت، اطلاع رسانی و رفاهی تشکیل گردیده است.

گلدانی یادآور شد: هزینه حضور در جشنواره 25 تا 30 هزار تومان است که برای برخی از اقشار چون دانشجویان تخفیفاتی در نظر می گیریم.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1443

به "بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین سفره بنفش ایران در بیرجند برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید