پکن دیدار فرمانده بلندپایه ارتش چین از آمریکا را لغو کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشا تودی، دولت چین در واکنش به تحریمهای جدید واشنگتن علیه پکن که به بهانه همکاری نظامی این کشور بزرگ آسیایی با روسیه وضع گردیده است، سفر یک فرمانده بلندپایه نیروی دریایی این کشور به آمریکا را لغو کرد.

پکن دیدار فرمانده بلندپایه ارتش چین از آمریکا را لغو کرد

وزارت دفاع ملی چین در بیانیه ای اظهار داشت که طرف چینی تصمیم برای لغو فوری سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش آزاد خلق چین- شِن جینلانگ- را که در بیست و سومین کنفرانس بین المللی نیروی دریایی شرکت نموده و قصد داشت از آمریکا دیدن کند- اعلام می نماید.

گفتنی است که پنج شنبه گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا سازمان تهیه و تحویل آماد دفاعی پکن موسوم به وزارت توسعه تجهیزات جنگی(EED) را به بهانه معاملات قابل توجه با صادرکننده تجهیزات نظامی روسیه (روسوبورون اکسپورت) مورد تحریم قرار داد.

سخنگوی وزارت دفاع ملی چین اظهار داشت: رویکرد آمریکا نقض فاحش هنجارهای بنیادین روابط بین المللی، و جلوه کاملی از هژمونی، و ایجاد شکافی جدی در روابط میان دو کشور و ارتش آنهاست.

گفتنی است که روز شنبه، وزارت خارجه چین سفیر آمریکا در پکن را در اعتراض به تحریمهای وضع گردیده از سوی واشنگتن احضار کرد. پکن هدف از این اقدام را ابلاغ مراتب اعتراض رسمی این کشور به تحریم های اخیر واشنگتن اظهار داشت.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3627

به "پکن دیدار فرمانده بلندپایه ارتش چین از آمریکا را لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن دیدار فرمانده بلندپایه ارتش چین از آمریکا را لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید