ورود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به بازار ساخت و ساز

به گزارش مجله سرگرمی، طاهرخانی گفت: 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای ساخت واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن وارد بازار شد.

ورود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به بازار ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار ، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم شروع ساخت 14 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان با بیان اینکه 37 مجموعه ورزشی، 18 مسجد، 11 مرکز خدمات فرهنگی و 29 فضای سبز در حال ساخت است و شرکت عمران شهر های جدید در نظر دارد که اقدامات و جذابیت سکونت را برای شهر های جدید افزایش دهد، گفت: ما با استفاده از ابزار و اراضی که در اختیار داریم سعی خواهیم کرد جذابیت ها را برای سکونت در شهر های جدید افزایش دهیم که این خود میزان مهاجرت مردم از کلان شهر ها به شهر های جدید را افزایش می دهد و در نتیجه باعث ایجاد ثبات قیمتی در کلان شهر ها می گردد.

دغدغه مسکن فرهنگیان باید زودتر رفع گردد

طاهرخانی با اشاره به اینکه توسعه و دسترسی به این شهر های جدید و شهر های اصلی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار است و کسانی که عموما محل اشتغال آن ها کلانشهر ها و تهران است با مسائل بسیار زیادی در هنگام جابه جایی روبه رو می شوند و بنابراین باید سکونت در همه شهر ها را جذاب کنیم، اضافه کرد: یکی از این جذابیت ها دسترسی آسان به شهر ها و کلان شهر ها است که هم اکنون مشکل عمده متقاضیان در این بخش ها به شمار می رود.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: اصلی ترین اولویت های ما توسعه حمل و نقل ریلی در شهر است که در سال گذشته در این زمینه متروی هشتگرد را افتتاح کردیم، سال جاری هم تکمیل متروی اصفهان بهارستان را در دستور کار خود قرار داده ایم که تا سال 1400 به بهره برداری می رسد و همچنین متروی پرند تهران خط فرودگاه را هم با همکاری شهرداری تهران به انتها خواهیم رساند و متروی تهران پردیس هم سال جاری کلنگ زنی خواهیم کرد.

او یادآور شد: با تکمیل خطوط ریلی و مترو ها ظرفیت برای شهر های جدید را افزایش خواهیم داد چرا که به تثبیت قیمت در شهر تهران هم یاری می نماید.

طاهرخانی با بیان اینکه در برنامه اقدام ملی مسکن ساخت 200 هزار واحد مسکونی جزو مسئولیت های شهر جدید است، گفت: ساخت 50 هزار واحد مسکونی را در مجموعه شهر های جدید شروع نموده ایم و مرحله اول با مشارکت بخش خصوصی انجام می گردد.

او یادآور شد: در این زمینه دوازده هزار و 700 واحد مسکونی ساخت واحد مسکونی شروع شده است و 12 هزار و 500 واحد هم تا سرانجام سال جاری شروع می گردد.

فراوری مسکن برای فرهنگیان را تبدیل به جریان پایدار می کنیم

طاهرخانی شرح داد: اگر متوسط هزینه ساخت هر کدام از این واحد ها 200 میلیون تومان باشد، سال جاری 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی را وارد این حوزه خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه ویژگی بازار مسکن در شهر های جدید آن است که ساخت واحد ها به طور معمول برای اقشار متوسط است، گفت: مسکن لوکسی در این مناطق ساخته نمی گردد و امیدواریم جامعه هدف ما در حوزه ساخت و ساز اقشار متوسط باشد تا بتوانیم به بازار مسکن یاری کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید اضافه کرد: بعد از دیوارکشی و سقف زنی تصمیم گرفته می گردد که این واحد ها پیش فروش گردد و با توجه به آنکه بخش عمده ای از ساخت این واحد ها برای بخش خصوصی است، سعی نموده ایم بدون در نظر دریافت محدودیت ها جذابیت را برای ورود سازندگان به این حوزه بیشتر کنیم.

طاهرخانی اظهار کرد: بخشی از واحد ها در قالب ثبت نام به اشخاصی که فاقد مسکن هستند و به وسیله فراخوان عمومی ثبت نام می نمایند تعلق می گیرد و این پروژه ها با استفاده از پیمانکاران ساخته می گردد و آن ها با استفاده از منابعی که در اختیار خود دارند فرایند ساخت را به مرحله اجرایی می رسانند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: 12 هزار و 500 واحد در مجموع شهر های جدید ساخته می گردد و ما سعی نموده ایم تمامی زیرساخت ها را فراهم کنیم و می توانیم با شناسایی هر چه سریعتر ساخت این واحد ها را انجام دهیم.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88877

به "ورود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به بازار ساخت و ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 10 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به بازار ساخت و ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید