طبیعت گردان در قشم چه چیزهایی می بینند؟

به گزارش مجله سرگرمی، تور قشم تور قشم هوایی تور قشم، قشم به بهشت زمین شناسان مشهوره، گوشه گوشه این جزیره زیبا رو که ببینین، پره از زیبایی های طبیعته. تقریبا هر چیزی که یک طبیعت گرد دوست داشته باشه ببینه تو جزیره قشم دیده میشه. از تنگه های تو در تو و شگفت انگیز تا دریا و جنگل و غار! حیات وحش این جزیره هم خیلی جذابه از لاک پشت هایی که در حال انقراض بودن و دلفین های بازیگوش تا کروکودیل های خشن.

طبیعت گردان در قشم چه چیزهایی می بینند؟

اگر عشق طبیعت گردی دارین، اگر دوست دارین جاهای جدید رو امتحان کنین، و اگر عاشق دیدن عجایب جهان هستین، پس جزیره قشم یکی از اون جاهاست که میتونه حال دلتون رو خوب کنه! برای رفتن به جزیره عجایب هفتگانه، بد نیست که با تور قشم هوایی سفر کنین، چرا که این جزیره فاصله زیادی با تهران و خیلی از شهرهای ایران داره، هر چند میشه با قطار هم تا بندرعباس برین و از اونجا بقیه راه رو سوار کشتی بشین.

تو این مطلب می خوایم کمی از زیبایی هایی که طبیعت گردا تو قشم می بینن براتون صحبت کنیم.

غار نمکدان

غار نمکدان طولانی ترین غار نمکی جهان و یکی از عجایب و جاهای دیدنی جزیره قشم محسوب میشه. اول که وارد غار نمکدان شدین، تا صد متر می تونین راحت قدم بزنین و قندیل های باحال و سفیدش رو نگاه کنین، اما بعدش پیمایش جهت یه کم براتون سخت تر میشه و باید چراغ قوه داشته باشین. اونهایی که اهل غارنوردی باشن راحت می تونن غار رو بگردن و ماجراجویی کنن ولی در کل غار نمکدان قشم، جاییه که برای اونایی که اهل غارنوردی نیستن هم، جای راحتی برای گشت و گذار به حساب میاد. راستی می دونستین نفس کشیدن تو غار نمکدان باعث آرامش میشه و برای آسم هم خیلی خوبه؟

جنگل های حرا

اگر طبیعتگرد باشین قطعا راجع جنگل های حرا یه چیزایی شنیدین، جنگل هایی که با جزر و مد ریشه های درختاش زیرآب میره و بیرون میاد. جنگل هایی مثل حرا رو فقط تو چند تا کشور می تونیم ببینیم که یکیش ایرانه. جنگل حرای قشم یکی از دیدنی های قشم هست که هرکی با تور قشم سفر می کنه حتما یه بار ازش دیدن می کنه.

قایق سواری، زمانی که جنگل ها تو آب هستن لذت خیلی زیادی داره، تا حالا شده تو جنگل قایق سواری کنین و ماهی ها رو ببینین؟ اینجا حین چرخ زدن دور درختا، لک لک ها، حواصیل ها، مرغای دریایی و خیلی پرنده های دیگه رو هم می تونین ببینین و لذت ببرین. فقط تمام تلاشتون این باشه که وقتی درختا زیرآب هستن خودتون رو برسونین به اونجا، تقریبا هر 6 ساعت، درختا یه بار میرن زیرآب و دوباره آب فروکش می کنه.

تنگه چاهکوه

اسم گرند کنیون برای طبیعت گردای کل جهان یه اسم شناخته شده است و شاید هر طبیعت گردی آرزرو داره یه بار هم شده بره اونجا، ولی چطوره اول از گرند کنیون ایران آغاز کنیم؟ شکلای خیلی تماشایی تو دیواره های تنگه هست که به خاطر بارون ایجاد شده و اونقدر قشنگه که دوست دارین چندساعتی اونجا عکس بگیرین. دل کندن از تنگه چاهکوه برای اونایی که زیبایی های طبیعت رو دوست دارن واقعا سخته!

جزایر ناز قشم

جزایر ناز هم مثل جنگل های حرا، اوضاعشون با جزر و مد متفاوت میشه؛ وقتی آب دریا بالا میاد، این جزایر از جزیره قشم جدا میشن و وقتی آب دریا پایین میره، این جزایر به جزیره قشم متصل میشن. انگار مدام جزیره قشم باید ناز این دو تا جزیره کوچیک رو بکشه تا ازش جدا نمونن! اگه تو فصلای خوب سفر، به جزایر ناز برین، می تونین کلی موجود دریایی مث عروس دریایی، ستاره دریایی، صدف و گوش ماهی و کلی موجود دریایی و حتی مرغای دریایی باحال ببینین. اینجا دریا از همه جا قشنگتره، پس اگر با تور قشم علاءالدین تراول سفر می کنین، دیدن این دو تا جزیره کوچیکو فراموش نکنین!

جزیره هنگام

اگر جزایر ناز رو کنار بذاریم، سه تا جزیره دیگه هست که از داخل قشم دیده میشه: هرمز، لارک و هنگام! اگه به دیدن دلفین های بینی بطری علاقه دارین، جزیره هنگام رو فراموش نکنین. دیدن دلفین های هنگام تا یه حدی به شانس بستگی داره اما اگر از آدم های کار بلد بخواین که اونا رو بهتون نشون بده، تمام تلاششون رو میکنن که این حیوون های باهوش و بازیگوش رو بهتون نشون بدن. زمانی که دریا آروم باشه و هوا هم خنک باشه احتمال اینکه دلفین ها رو ببینین بیشتره. تو جزیره هنگام می تونین به ساحل نقره ای هم برین (البته پیاده شدن تو این ساحل الان ممنوعه ولی از رو قایق می تونین ببینینش) و شن های نقره ای که به خاطر سیلیس زیر نور آفتاب برق می زنن رو ببینین. سوار قایق هم بشین، می تونین کلی ماهی ریز و کوچولو ببینین، ماهی های خوش رنگ و خوشگلی که شبیهشو فقط تو آکواریوم ها میشه دید. تو جزیره هنگام، می تونین به بازارچه محلیش برین، غذاهای دریایی و سمبوسه صدف و میگو رو امتحان کنین یا صنایع دستی بخرین. حواستون باشه خیلی از این صنایع دستی که توسط بومی ها فروخته میشه از چین میاد، سعی کنین صنایع دستی خود مردم محلی رو بخرین!

دره ستاره ها

سفر به مریخ هنوز هم برای ما زمینی ها یه کوچولو سخته، اما می تونیم یه جاهایی بریم که خیلی شبیه مریخه، مث دره ستاره ها! مردم محلی قشم اعتقاد دارن که یه ستاره یا شهاب سنگ از آسمون اومده و این شکلای عجیب غریب رو ساخته، برای همین هم بهش میگن استاله کفته یا ستاره افتاده. البته با علم امروزی می دونیم این شکلا به خاطر فرسایش به وجود اومده. ستون های عظیم و فرم عجیب سنگ ها و تندیس ها می تونه هر عاشق طبیعتی رو اینجا جادو کنه. پیشنهاد می کنم دیدن این شاهکار طبیعت رو تو تور قشم از دست ندین. البته که شب، دیدن ستاره های آسمون تو دره ستارگان خودش یه عالمه لذت داره ولی برای اینکار باید مجوز ژئوپارک قشم رو بگیرین!

غارهای خربس

غارهای خربس هم جاذبه طبیعی محسوب میشه و هم جاذبه تاریخی! این غارها اول به خاطر فشار آب به وجود اومدن، یعنی آب باعث شده که ماسه ها از داخل سنگ ها جدا بشن و حفره هایی تو دل کوه ها ایجاد بشه. بعدتر اهالی بومی قشم اونها رو گسترده تر کردن و احتمالا ازش به عنوان پرستشگاه آناهیتا (ایزدبانوی آب) و یا پرستشگاه مهر استفاده کردن. کنده کاری های خیلی عجیبی داخل این غار وجود داره که حتما با دیدنش و شنیدن داستانش شگفت زده میشین. اینجا گاهی به عنوان پناهگاه بومی هایی که از دزدان دریایی فرار می کردن استفاده می شده و گاهی هم به عنوان محلی برای نگهداری اسلحه های پرتغالی، احتمالا تو یه دوره ای هم به عنوان استودان زرتشیان ازش استفاده می شده.

پارک کروکودیل ها

اگه حیات وحش و دیدن حیوونا براتون جذابه، یه سری هم به پارک کروکودیل قشم بزنین، اسم این پارک کروکودیل، نوپک هست و علاوه بر کروکودیل، ایگوآنا، طاووس، شتر مرغ و در کل 30 جور حیوون مختلف اینجا زندگی می کنن. پارک کروکودیل های نوپک یکی از جدیدترین جاذبه های گردشگری قشم هست که قراره به زودی بیشتر از این هم توسعه پیدا کنه.

درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد یه فرقی با همه درختایی که تا حالا دیدین داره و اون هم اینه که ریشه های این درخت، از بدنش آویزونه و یه شکل جالب درست مث یه چتر ایجاد میکنه!!! این درخت رو تو بندرعباس، کیش، چابهار و قشم می تونین ببینین، درختی که به نظر یکی از عجیب ترین دیدنی های قشم محسوب میشه. اگر می خواین این درخت رو ببینین باید به روستای توریان برین، یه جایی نزدیک یک بقعه به اسم زیارت پیر.

جزیره هرمز

اینکه جزیره هرمز رو جز جاذبه های گردشگری قشم بیاریم شاید درست نباشه، جزیره هرمز تو تقسیمات سیاسی، جزئی از قشم محسوب میشه ولی یه جزیره کاملا جداست، البته این رو هم بگم که اگه تور قشم بیاین و جزیره هرمز نرین، سفرتون نصفه نیمه است! خود جزیره هرمز کلی جاذبه داره که مهمترینش، خاک های رنگی رنگیشه! این جزیره که بهش جزیره رنگین کمان هم میگن، پره از خاک های قرمز، فیروزه ای، زرد، نقره ای، طلایی، اخرایی، نارنجی و سفید. جاذبه های جزیره هرمز شامل کوه های رنگی، موزه دکتر نادعلیان، ساحل سرخ، ساحل نقره ای، قلعه پرتغالی ها، دشت زعفرانی، دره تندیس ها، دشت نمک و غار الهه نمک هست که شرط می بندم همه شون رو طبیعت گردها دوست خواهند داشت!

دیدنی های قشم یکی دوتا نیست، قشم کلی جاذبه طبیعی و فرهنگی داره، قلعه پرتغالی ها، لنج سازی سنتی، بافت تاریخی روستای لافت با بادگیرهای سفید و خاکی، بندر باسعیدو، کورکوراکوه (که بخشی ازژئوپارک قشم محسوب میشه)، ساحل کرق، خلیج دیرستان، صخره خرچنگ ها، تنگه اولی، دره قاضی، تالاب پرندگان دوکوهک و ... همشون از جاهای دیدنی قشم هستن که اگر فرصت داشتین می تونین بهشون سر بزنین و مطمئن باشین که پشیمون نمی شین! علاوه بر اینها می تونین از مراکز خرید قشم و درگهان، کلی برای خودتون و خانواده یا دوستاتون خرید کنید. کلی غذاهای محلی رو امتحان کنین و با مردم خوب و خونگرم قشم آشنا بشین. می تونین حتی کلی غواصی کنین و تفریحات دریایی قشم رو هم امتحان کنین. اگر می خواین به جزایر عجایب هفتگانه سفر کنین، می تونین همسفر تور قشم علاءالدین تراول باشین.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37597

به "طبیعت گردان در قشم چه چیزهایی می بینند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت گردان در قشم چه چیزهایی می بینند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید