ثبت 78 پس لرزه در دماوند تا به امروز

به گزارش مجله سرگرمی، از بامداد 19 اردیبهشت تا کنون 78 پس لرزه در دماوند و بر روی گسل مشا ثبت شده است.

ثبت 78 پس لرزه در دماوند تا به امروز

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از ساعت 11 و 30 دقیقه آدینه 19 اردیبهشت ماه تا بامداد امروز 78 پس لرزه بر روی گسل مشا و منطقه دماوند رخ داده است که عظیمترین پس لرزه آن در ساعت 2 و 19 دقیقه بامداد آدینه بوده است که قدرت آن 3.9 ریشتر محاسبه شده و بامداد امروز نیز در ساعت 2 و 51 دقیقه پس لرزه ای با قدرت 3,8 ریشتر رخ داده است.

وی بیان داشت: یک پیش لرزه 2.9 ریشتری و یک زلزله 5.1 ریشتری نیز در روز آدینه بر روی این گسل ثبت شده است و مجموعا تا به امروز 80 لرزه بر روی گسل مشا رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توضیح داد: این پس لرزه ها طبیعی است و همچنان دستگاه های امدادی و خدماتی در مورد زلزله در تهران در آماده باش قرار دارند و با توجه به این که زلزله را نمی توان پیش بینی کرد و علم بشر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتواند میزان قدرت زلزله را از قبل پیش بینی و اعلام کند، بنابراین آماده باش ها همچنان ادامه دارد و مردم هم باید آموزش های لازم را در این خصوص ببینند.

درجاتی افزود: این که مطرح می گردد گسل های تهران فعال شده است اشتباه است، بلکه گسل ها لرزه زا هستند و قابلیت ایجاد لرزش در محدوده معین را دارند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا آمادگی لازم برای وقوع یک زلزله 6 تا 7 ریشتری را داریم، گفت: قطعا ما برای تهران عظیم با چنین جمعیت و بافتی آمادگی لازم را نداریم، ولی در حد امکانات و نیرو های موجود این آمادگی را برای مقابله با بحران های بعد از زلزله خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا امکانات اعلام هشدار سریع به مردم در مورد وقوع زلزله به مردم وجود دارد، گفت: زلزله از قبل قابل پیش بینی نیست، ولی در صورت وقوع پیش لرزه امکانات لازم به وسیله مخابرات برای اعلام هشدار سریع وجود دارد.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90009

به "ثبت 78 پس لرزه در دماوند تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 78 پس لرزه در دماوند تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید