تقوی: فکر بدی نیست لیگ یک سال تعطیل گردد

به گزارش مجله سرگرمی، محمد تقوی توقع بیجا از آندره استراماچونی را جایز نمی داند. تقوی اعتقاد دارد که استقلال با 15 تغییر جایی برای انتظارات اینچنینی باقی نگذاشته است.

تقوی: فکر بدی نیست لیگ یک سال تعطیل گردد

تعطیلی لیگ به اعتقاد محمد تقوی بهترین تصمیم از سوی فدراسیون تاج است تا شاید زیرساخت های فوتبال ایران اصلاح گردد. پیشکسوت باشگاه استقلال از وضعیتی که فدراسیون فوتبال به وجود آورده دفاع می نماید و بر این باور است که یک بار برای همواره باید مسائل فوتبال ایران حل گردد تا شاید مردم و آنها که به استادیوم ها می روند لذت بیشتری از فوتبال ببرند. فوتبال ایران در دوران گذار قرار گرفته است و تقوی کاملا به این موضوع واقف است. پیشکسوت خوش نام باشگاه استقلال با این موضوع وارد مصاحبه ای شد که مثل همواره به استقلال و ماجراهایش کشید. محمد تقوی بی تعارف درباره استقلال هر تحلیل یا پاسخ درستی که به ذهنش رسید را اعلام کرد. تقوی بر این باور است که باید به استراماچونی وقت داد چون او وارث تیمی شده که 15 تغییر داشته است.

آقای تقوی هر سال در این مقطع لیگ برتر قرعه کشی شده بود و تیم ها در حال برنامه ریزی برای ورود به مسابقات بودند اما هنوز خبری از قرعه کشی نیست و فدراسیون فوتبال در کش وقوس برگزاری لیگ نوزدهم است. حتی محتمل است که لیگ تا ماه های آینده هم برگزار نگردد. آیا این تصمیم درست است؟

سال گذشته اتفاقاتی در فوتبال ما رخ داد که زیبنده فوتبال نبود. ما باید از فوتبال لذت ببریم و شرایط در استادیوم ها نباید به گونه ای باشد که نتوانیم از فوتبال لذت ببریم. ما دیگر نباید شاهد اتفاقاتی که در استادیوم ها رخ داد، باشیم. چرا باید در استادیوم شاهد اشک نوجوانی باشیم که به خاطر پدرش که آسیب دیده نگران است. فدراسیون فوتبال اگر یک کار درست انجام داده باشد همین است. شاید تیم ها لطمه ببینند و تاخیر در آغاز لیگ باشگاه ها را با مشکل روبرو کند اما اصل شکل گیری فوتبال این بود که ما از آن لذت ببریم.

حتی با تعطیلی لیگ هم موافقید؟

بله، شدیداً با تعطیلی لیگ موافقم! حتی اگر شده یک سال فوتبال تعطیل گردد تا همه زیرساخت های فوتبال حرفه ای گردد، اشکالی ندارد. اگر می خواهیم لیگ مان را درست کنیم باید یک سال فوتبال را تعطیل کنیم. من با تعطیلی لیگ به شرط درست شدن زیرساخت ها موافقم. تأکید می کنم که ما باید از یک جایی آغاز کنیم.

فکر نمی کنید که فدراسیون فوتبال در روزهای آینده به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی با فشارهای زیادی روبرو گردد؟

تاج و دیگر مسوولان فدراسیون فوتبال باید محکم پای این موضوع بایستند. اگر لیگ منظمی می خواهیم باید یک بار برای همواره این مشکل را رفع کنیم.

در روزهای اخیر اتفاقاتی در استقلال رخ داد که مهم ترین آن جدایی علی خطیر بود. فکر نمی کنید این جدایی بیانگر عمق اختلاف ها در استقلال باشد؟

خطیر مدیر خوبی است. او در این مدت که مسوولیت داشت سعی کرد کارها را روی اصول جلو ببرد اما از طرفی درگیری های گاه و بیگاه خطیر با این و آن باعث شد تا اندکی آرامش از استقلال سلب گردد. من نمی گویم خطیر باید می رفت یا نباید می رفت، این یک بحث مدیریتی است اما اگر خطیر قدری آرام تر با مسائل کنار می آمد قطعا نتیجه کارش بهتر نمایان می شد. به نظر من بعضی خبرها از کانال مدیریت بیرون می آمد. به اعتقاد من نباید این اتفاقات رخ می داد. قرار دادن بعضی بازیکنان در مقابل تماشاگران از جانب ایشان درست نبود اما در نهایت موضوع مهم استقلال است. با این حال اعتقاد خودم این است که اگر خطیر می ماند بهتر بود. خطیر اختلافاتی با فتحی داشت که این مسائل باعث دوگانگی شده بود. در حال حاضر در استقلال ثبات و آرامش وجود ندارد که این به تیم لطمه می زند. استقلال باید با ثبات و آرامش پایش را به لیگ بگذارد و تا آغاز لیگ باید این حاشیه ها از تیم برداشته گردد.

شما در مقطعی انتقادهایی نسبت به استراماچونی داشتید اما الان تغییر موضع داده اید. آیا تغییری در استقلال استراماچونی می بینید که این تصمیم را اتخاذ نموده اید؟

چه الان که استراماچونی آمده چه آن موقع که شفر و منصوریان روی نیمکت مربیگری استقلال بودند همواره سعی کردم شخصی باشم که از کادر فنی حمایت می نماید به این دلیل که می دانم کادر فنی احتیاج به حمایت دارد. خودم این فضا را چشیده ام و حس نموده ام و می دانم که مربیان شرایط سختی را سپری می نمایند. چرا باید از مربیان انتقاد بی مورد گردد؟ خودم مربیگری کردم و حساسیت هایش را می دانم اما گاهی اتفاقاتی رخ می دهد که مجبور می شوم انتقاد کنم. حتی اگر تماشاگران استقلال هم می بینند جایی عملکرد درست نیست و غلط است باید بیان نمایند اگر نگویند به تیم خیانت نموده اند... زمانی که استراماچونی به استقلال آمد لازم بود به این مربی یادآوری کنیم که کجا آمده. باید به ایشان می گفتیم که صندلی استقلال کجا است. این طوری نیست که ما بخواهیم استقلال را کوچک و آدم ها را بزرگ کنیم. استقلال اعتبارش را از کسی نمی گیرد بلکه این استقلال است که به دیگران اعتبار می دهد. مثل من فوتبالیست خیلی بوده، از من بهتر هم زیاد بوده و دلیل توجه مردم هم همین حضور در استقلال است. استراماچونی هم آرام، آرام درک کرد که پایش را کجا گذاشته و این را از صحبت ها و رفتارهایش می شد فهمید.

به نظر می رسد که استراماچونی به هماهنگی های ابتدایی با استقلال دست یافته است. او را در تمرینات فعال تر می بینم و ظاهرا با شرایط مربیگری در استقلال تا حدی خو گرفته است.

نقطه روشن مربیگری استراماچونی این است که اجازه نمی دهد کسی در امور مربوط به مربیگری اش دخالت کند. البته ما نباید از استراماچونی توقع داشته باشیم در شرایطی که 15 بازیکن رفته اند و قرار است یک تیم جدید بسازد از هفته اول همه تیم ها را قلع وقمع کند. نه این درست نیست، چون استراماچونی وارث تیمی شد که تغییرات زیادی داشته است. من از همین جا اعلام می کنم که باید به استراماچونی وقت بدهیم تا تفکراتش را در استقلال پیاده کند.

اما صبر کردن برای استقلال از نگاه هواداری توجیه پذیر نیست. شما می دانید که استقلال سال ها است قهرمان لیگ نشده و در نقطه مقابل این پرسپولیس بوده که جام های متعددی را به چنگ آورده است.

قبول دارم که تماشاگران استقلال صبر لازم را ندارند اما به تماشاگران استقلال این پیغام را می دهم که کمی صبر نمایند تا استراماچونی بتواند تفکراتش را در استقلال پیاده کند. طبق اطلاعاتی که دارم استراماچونی در حال پیاده کردن افکارش است. او دارد آرام، آرام نکات فنی که در ذهن دارد را در استقلال اجرا می نماید که این خوب است. همین که استراماچونی اجازه نمی دهد در مسائل فنی کسی در کارش دخالت کند، نقطه امیدواری است.

وضعیت پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟ آیا این تیم باز هم رقیبی جدی برای استقلال است یا تغییر سرمربی باعث لطمه خوردن این تیم می گردد؟

همان روزی که برانکو از پرسپولیس جدا شد گفتم هر کسی بیاید جای برانکو کار سختی در پیش دارد. درست است که کالدرون مربی بزرگی است اما کار برای ایشان سخت است چون بازیکنان با تفکرات برانکو آشنا بودند. کالدرون جای مربی نشسته که 3 قهرمانی پی در پی و یک جام حذفی به دست آورده و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا هم بالا رفته است. البته کالدرون اگر چند بازی هفته اول را ببرد کارش درست می گردد... با این حال اعتقاد دارم بهترین تیم لیگ نوزدهم در جابجایی باز هم پرسپولیس است. آنها تیم خود را حفظ کردند. تماشاگران پرسپولیس فصل پیش در بدترین شرایط هم دست و پای شان نمی لرزید چون برانکو سرمربی این تیم بود. برانکو شخصیت بزرگی داشت که توانست این تیم را جمع کند. برانکو با دست خالی هم کارهای بزرگی انجام می داد. طبیعی است که تماشاگران پرسپولیس الان به کالدرون کمی بی اعتماد باشند.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34709

به "تقوی: فکر بدی نیست لیگ یک سال تعطیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقوی: فکر بدی نیست لیگ یک سال تعطیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید