اکثریت ایرانی ها با هرگونه مذاکره موشکی مخالف هستند ، مردم ایران معتقدند فعالیت های منطقه ای کشورشان به امنیت بیشتر منجر شده است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داده که اکثریت ایرانی ها با هرگونه مذاکره موشکی مخالف بوده و 83 درصد آنها روابط با چین را بااهمیت می دانند.

اکثریت ایرانی ها با هرگونه مذاکره موشکی مخالف هستند ، مردم ایران معتقدند فعالیت های منطقه ای کشورشان به امنیت بیشتر منجر شده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از نیوزویک، بر اساس یک نظرسنجی جدید، بیشتر ایرانی ها ضمن اعلام حمایت از توافق هسته ای، مخالفت خود را با هر مذاکره جدیدی که برنامه موشکی این کشور را در بر بگیرد اعلام کرده اند.

به گزارش نشریه آمریکایی نیوزویک، نتایج این تحقیق که به صورت مشترک توسط شورای امور جهانی شیکاگو و موسسه افکارسنجی ایران پل مستقر در تورنتو انجام شد، نشان داد برای اولین بار در دو سال گذشته، علی رغم خروج آمریکا از برجام و عدم اطمینان درباره بازگشت آن به این توافق، 51 درصد ایرانی ها حامی آن هستند.

بر اساس این گزارش، 51 درصد شرکت کنندگان ایرانی این نظرسنجی از برجام اعلام حمایت کردند و در طرف دیگر، 57 درصد مردم آمریکا هم گفتند حامی این توافق هستند که میزان حمایت در بین دو حزب دموکرات و جمهوری خواه متفاوت بود.

نیوزویک:مردم ایران معتقدند فعالیت های منطقه ای ایران به امنیت بیشتر منجر شده است

به نوشته نیوزویک، آخرین باری که بیشتر ایرانی ها از این توافق حمایت کرده بودند، دسامبر سال 2018 بود.

در میانه ادعای دولت جدید آمریکا درباره تلاش برای بازگشت به برجام، در همین حال، بیشتر قریب به اتفاق ایرانی ها، 88 درصد، در نظرسنجی مذکور گفتند که آمریکا باید به عنوان طرفی که توافق را ترک کرده، ابتدا به آن بازشود.

به گزارش نیوزویک، چشم انداز مذاکرات جدید درباره قرار دریافت برنامه موشکی ایران روی میز مذاکره بر اساس زیاده خواهی های واشنگتن هم مورد پذیرش بیشتر ایرانی ها نبود. نتایج نشان داد 62 درصد معتقدند ایران نباید مذاکره در این خصوص را بپذیرد. در همین حال، 85 درصد ایرانی ها گفتند که اعتقاد دارند فعالیت های منطقه ای ایران به امنیت بیشتر آن منتهی شده و اغلب شرکت کنندگان گفتند ایران بسیار امن تر شده است.

بر اساس این گزارش، تنها 37 درصد شرکت کنندگان معتقدند آمریکا حتی در صورت بازگشت به برجام به تعهدات خود طبق این توافق عمل خواهد کرد.

در عین حال در خصوص روابط با چین، نتایج نشان داد 83 درصد ایرانی ها معتقدند روابط با چین برای ایران بااهمیت است و بیشتریت 53 درصدی گفتند چین امروز نسبت به ده سال پیش مورد احترام بیشتری واقع شده است.

پس از روی کار آمدن دولت بایدن، مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران با یادآوری این واقعیت که آمریکا، طرفی بوده که از برجام خارج شده، تاکید کرده اند که نخست آمریکا باید به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای بازشود و پس از راستی آزمایی، ایران نیز کاهش تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به پایبندی کامل به برجام باز خواهد گشت.

مقام های آمریکایی پس از تشکیل دولت در هفته های ابتدایی تاکید داشتند که نخست ایران باید به تمامی تعهدات خود بازشود و پس از آن واشنگتن نیز به برجام باز خواهد گشت؛ اگر چه طی روزهای اخیر واشنگتن موضوع بازگشت نخست ایران به تعهدات برجامی را کنار گذاشته و طرح پایبندی دوجانبه را مطرح کرده، موضوعی که ایران آن را رد کرده است.

درخواست دو سناتور دموکرات از بایدن برای بازگشت فوری به برجام

کریس مورفی و رو کانا سناتورهای دموکرات ضمن اشاره به شکست صد در صدی سیاست فشار حدبیشتری دولت سابق آمریکا، از جو بایدن خواستند بدون اتلاف وقت گام های اول برای بازگشت به برجام و لغو این سیاست را بردارد

کریس مورفی و رو کانا سناتورهای دموکرات در اشاره به بن بست ایجاد شده میان آمریکا و ایران در خصوص برجام، از دولت بایدن خواستند برای برداشتن گام های اول به منظور بازگشت به برجام ابراز تمایل کند.

به گزارش جروزالم پست، مورفی روز چهارشنبه در وبیناری گفت به همراه سناتور تیم کین در حال نوشتن نامه ای است که روشن می کند حمایت قابل توجهی در سنای آمریکا از رویکرد پایبندی دوجانبه وجود دارد.

وی در ادامه مدعی شد تحت برجام، ایرانی ها زمان گریز هسته ای برای تولید یک سلاح اتمی را از بیش از 12 ماه به سه تا چهار ماه رساندند. آن ها همچنین تلاش های خود برای حمایت از بی ثباتی منطقه را متوقف نکردند.

مورفی در ادامه با اشاره به سیاست فشار حدبیشتری دولت ترامپ، ادامه داد: فشار حدبیشتری شکست ناخوشایند 100 درصدی بود و بنابراین همانطور که برای بازگشت به برجام آماده می شویم، مهم است که به مخالفان آن یادآوری کنیم استدلال های آن ها آزمایش شده است. استدلال آن ها شکست خورده است. اکنون کار ... بازگشت هر چه سریعتر به توافق است.

این سناتور آمریکایی یادآور شد که واشنگتن اولین طرفی بود که برجام را ترک کرد و بنابراین نباید در برداشتن اولین گام برای بازگشت به آن ملاحظه نشان دهد. وی اضافه کرد: پذیرش این مسئله نشانه ضعف آمریکا نیست؛ و بنابراین در خلوت و در عموم به دولت توصیه کرده ام رویکرد پایبندی در برابر پایبندی را اتخاذ کند و برای برداشتن گام های اول به منظور بازگشت به برجام تمایل نشان دهد.

او در ادامه مدعی شد: اگر آمریکا چنین کاری کند و ایرانی ها عمل متقابل انجام ندهند، آن زمان ما موقعیت بسیار بهتری برای اقدام به صورت چند جانبه با گروه 1+5 قرار خواهیم داشت. اگر بتوانیم به این گروه نشان دهیم که مایل به بازگشت به توافق هستیم اما خصومت ایران با آن بوده که مانع احیای برجام شده، در شرایط چندجانبه بسیار بهتری قرار خواهیم داشت. می خواهیم روشن کنیم که زمان در حال گذر است و زمان زیادی نداریم.

رو کانا، دیگر سناتور دموکرات هم گفت که بن بست ایجاد شده ناامیدش کرده و ادعا کرد: نمی فهمم تاخیر برای چه است، وقتی ترامپ دولت را در دست گرفت، ایران 102 کیلگرم اورانیوم غنی شده داشت، حالا آن ها 2.5 تن اورانیوم غنی شده دارند. این یک شکست بزرگ بوده، کارزار فشار حدبیشتری، و ما همچنان به این وضع ادامه می دهیم.

وی تاکید کرد: ما باید تحریم ها را برداریم، به توافق بازگردیم، همیشه می توانیم تحریم ها را به سرعت بازگردانیم (اسنپ بک). به نظر می رسد چنین قضاوت صحیحی باشد اما با این حال اساساً وضع موجود ادامه دارد. فکر می کنم باید یک قضیه ساده را ادامه دهیم و آن تلاش برای بازگشت به برجام با بازگشتن به آن است.

دیپلمات روس: تغییر موضع آمریکا به برجام باید به اقدام عملی تبدیل شود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیامی توییتری از واشنگتن خواست تا اقداماتی عملی در زمینه برجام انجام دهد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی شامگاه پنجشنبه در وین اتریش در پیامی توییتری به استقبال آمریکا از نشست کمیسیون مشترک برجام واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: وزارت خارجه آمریکا از نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با مشارکت ایران و دیگر اعضای توافق هسته ای استقبال کرد. این موضوع تایید تغییر چشمگیر در موضع آمریکاست که در حال حاضر نیازمند تبدیل آن به اقدامات عملی است.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، مشارکت کنندگان در نشست کمیسیون برجام، درباره چشم انداز بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان حاصل کردن از اجرای موثر توافق توسط تمامی طرف ها گفت وگو شده است.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137678

به "اکثریت ایرانی ها با هرگونه مذاکره موشکی مخالف هستند ، مردم ایران معتقدند فعالیت های منطقه ای کشورشان به امنیت بیشتر منجر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکثریت ایرانی ها با هرگونه مذاکره موشکی مخالف هستند ، مردم ایران معتقدند فعالیت های منطقه ای کشورشان به امنیت بیشتر منجر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید