استقبال مقاصد گردشگری از خودزنی آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، تصمیمات مهاجرتی دونالد ترامپ سایه سنگینی بر صنعت گردشگری آمریکا قرار داده است.

استقبال مقاصد گردشگری از خودزنی آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، موسسه تحقیقاتی یورومانیتور اعلام نموده تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ممانعت از ورود اتباع 7 کشور مسلمان جهان و سیاست های محافظه کارانه او به احتمال فراوان با عواقب منفی برای صنعت گردشگری این کشور همراه خواهد بود.

نادیا پاپوا، مدیر پروژه های سفری در موسسه یورومانیتور در این باره گفت، ابهام در تحولاتی که دونالد ترامپ در چند وقت اخیر ایجاد نموده موجب شده سایه سنگینی در آینده سفر به آمریکا و از آمریکا به کشورهای دیگر ایجاد گردد و این قوانین جدید نگرش گردشگران به آمریکا را به عنوان یک مقصد گردشگری در آینده تحت تاثیر قرار می دهد.

تیرگی روابط با مکزیک که ناشی از طرح ترامپ برای ایجاد دیوار در مرز میان دو کشور است نیز می تواند میل به سفر آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار دهد، این در حالی است که مکزیک پس از کانادا مهمترین منبع جذب گردشگر خارجی برای آمریکا محسوب می گردد.

سخنگوی شورای جهانی سفر و گردشگری نیز در رابطه با قانون بی سابقه مهاجرتی در آمریکا مطرح نمود: ما پیش از این شاهد تاثیرات منفی بر گردشگری آمریکا در زمان حمله به عراق و همچنین پس از حوادث 11 سپتامبر بوده ایم.

پس از ماجرای 11 سپتامبر کنگره آمریکا با وضع قانونی و با اضافه کردن یک متمم به قوانین مهاجرتی آمریکا، مصاحبه فردی پیش از دریافت ویزا و همچنین انگشت نگاری و عکس برداری از افراد در مرزها را الزامی کرد که این امر بین سال های 2000 تا 2009 تاثیرات مخربی بر گردشگری آمریکا داشت و درحالیکه در این بازه زمانی گردشگری بین المللی با 87 درصد رشد به سالانه 889 میلیارد نفر در سال رسید، گردشگری آمریکا تنها 13 درصد رشد کرد.

بنابر اعلام سخنگوی شورای جهانی سفر و گردشگری، گزارش هایی مبنی بر کاهش 30 درصدی سفر هوایی از اروپا به آمریکا پس از مراسم تحلیف ترامپ وجود دارد که البته مراجع رسمی هنوز آن را تائید ننموده اند.

همچنین تلگراف گزارش داده است مجموعه هتل های بین المللی ترامپ در واشنگتن دی سی، طی دو ماه نخست شروع به کار ضرر نردیک به 1 میلیون دلار را متحمل شده اند.

از سوی دیگر رویترز گزارش داده است که با دیگر مقاصد گردشگری در جهان از کاهش استقبال به سفر به آمریکا سود جسته اند و به عنوان مثال مسئولان گردشگری تایلند عنوان نموده اند که کشورهای آسیایی می توانند از این فرصت برای تقویت گردشگری خود استفاده نمایند و تایلند پیش بینی می نماید شمار توریست های ورودی به این کشور از منطقه خاورمیانه در سه ماه نخست 2017 با رشد 7 درصدی همراه گردد.

بنابر اعلام شاخص جهانی سفر، مسافران مسلمان در سال 2014 میلادی 10 درصد از کل بازار جهانی سفر را به خود اختصاص می دادند که 145 میلیارد دلار نیز هزینه کردند و در همین سال آمریکا پذیرای 2.6 میلیون مسافر مسلمان بود که شامل 3.7 درصد کل سفر به این کشور می شد.

ارزش مسلمان مسافر در اقتصاد جهانی تا سال 2020 میلادی به 200 میلیارد دلار خواهد رسید که با شرایط کنونی به نظر می رسد آمریکا نتواند سهمی از آن داشته باشد.

بسیاری از کشورهای جهان در شرایط کنونی بازار گردشگری کشورهای مسلمان را هدف گرفته اند و مسلمانان پول های خود را در جاهایی هزینه می نمایند که از آنها استقبال کند و بسیاری از شهرها وکشورها آماده میزبانی از آنها هستند.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44039

به "استقبال مقاصد گردشگری از خودزنی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مقاصد گردشگری از خودزنی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید